Decoration

Сизий дим із вихлопної труби

Сизий дим із вихлопної труби

Щойно помітний білий дим із вихлопної труби говорить про коректну роботу силового агрегату. Він означає, що всі допоміжні системи двигуна у справному стані, а горюча суміш компонується правильно. А ось сизий дим із вихлопної труби навпаки, говорить про проблеми у конструкції двигуна. Взагалі за кольором відпрацьованих газів можна визначити поломку деталей або ділянку силового агрегату, що некоректно працює. Вони можуть бути навіть чорного кольору, але найчастіше можна побачити синій дим із вихлопної, коли мотор некоректно працює.

Причин такого явища може бути кілька, що не заважає і надалі експлуатувати силовий агрегат. Однак буде помітно, що його характеристики погіршилися. Тому синій дим із вихлопної труби – це сигнал до того, що машину необхідно відправити в автосервіс для діагностики мотора. Деякі нюанси можна зрозуміти і самостійно, але спочатку розберемося, з яких причин відпрацьовані гази змінюють колір.

 

Синій дим із вихлопної труби: причини

Основна причина полягає у горінні моторного масла. Воно потрапляє в камери згоряння з картера, коли маслознімні кільця зношені. Їхнє завдання полягає в тому, щоб скидати назад у картер краплі олії, що потрапили на стінки гільзи циліндра. Якщо з глушника йде синій дим, значить час замінити ці поршневі кільця. В іншому випадку небезпечний не скільки колір відпрацьованих газів, а те, що продукти горіння олії коксуються і залишаються в камерах згоряння, і лише частина їх йде через вихлопну систему. Тому із вихлопної труби синій дим призводить до наступних наслідків:

Вигоряння робочої поверхні поршнів.

Зменшення обсягу камер згоряння.

Забруднення свічок запалювання.

Забруднення каталізатора вихлопної системи.

Синій дим з глушника може йти не завжди, а лише за певних режимів силового агрегату, на що є індивідуальні причини. Розглянемо кожен випадок детально, щоб розуміти ступінь зношування поршневої групи.

Синій дим під час запуску двигуна

У цьому випадку фарбування відпрацьованих газів у синій колір відбувається в перші кілька хвилин, а потім вони знову знаходять білий колір. Це означає, що незабаром доведеться змінювати кільця, оскільки вони ще не вийшли з ладу, але їхній стан критичний. При запуску двигуна синій дим виникає через попадання моторного масла в камери згоряння через зазори, що виникають через вироблення поршневих кілець. Але варто двигуну попрацювати кілька хвилин, і за рахунок розширення деталей, що нагріваються, зазори зникають.

Тому синій дим під час запуску бензинового двигуна швидко зникає. Але навіть таке короткочасне явище означає наявність зношування поршневих кілець. Експлуатувати силовий агрегат у такій ситуації можна, але слід враховувати, що при кожному запуску холодного мотора буде підвищена витрата моторного масла та палива. Тому, коли з’являється синій дим при запуску холодного двигуна, рекомендується виконати заміну поршневих кілець, поки це не призвело до вигоряння поршнів та забруднення каталізатора вихлопної системи. Адже подальша експлуатація двигуна сприяє продовженню зносу поршневих кілець та погіршенню стану силового агрегату.

Чому йде синій дим із вихлопної труби на прогрітому двигуні

Коли з вихлопної труби синій дим виходить не тільки при запуску силового агрегату, а й при досягненні робочої температури, значить, скоро мотору знадобиться капітальний ремонт. Це зумовлено як виробленням кілець, а й інших деталей поршневої групи. Якщо постійно йде синій дим, бензиновий двигун, швидше за все, має сколи на поршнях і подряпини на стінках гільз циліндрів. Останні виникають у тому випадку, коли моторна олія має домішки твердих абразивних частинок, які залишають подряпини на поверхні гільз.

Синій дим з вихлопної труби при високих оборотах і на холостому ході

Коли ця проблема виникає на неодруженому ходу двигуна, проблему слід шукати в маслознімних ковпачках. Коли вони пошкоджені, масло стікає по поверхні стрижнів клапанів через глибоке розрідження у впускному колекторі на холостому ході двигуна. А при різкому натисканні газу йде синій дим приблизно 30-40 секунд. Це пов’язано з тим, що з високих оборотах зменшується розрідження повітря, і мастило перестає стікати. Її залишки швидко згоряють, і дим знову стає білим.

Таким чином, якщо з’явився синій дим на високих оборотах і неодруженому ходу, ремонт обійдеться дешевше, ніж в інших випадках. Це обумовлено тим, що замінити маслознімні ковпачки дешевше, ніж деталі поршневої групи.

Чому дизель димить синім димом

Як і у випадку з бензиновими силовими агрегатами двигуни, що працюють на дизельному паливі, мають схожі проблеми, що характеризуються появою синього диму. Однак якщо в першому випадку причина полягає в спалюванні моторного масла, дизель троїть і димить синім димом через незгоріле паливо. Його надлишки йдуть у вихлопну систему разом із відпрацьованими газами і там, випаровуючись, перемішуються з вихлопом. Це і є основна причина, чому виникає синій дим на дизелі, оскільки саме пари дизельного палива надають йому такого кольору. Виникає це з таких причин:

Пізнє упорскування палива. В даному випадку воно взагалі не спалахує, все йде у вихлопну систему.

Синій дим на холодну дизель видає тоді, коли, як мінімум, в одному циліндрі низька компресія.

Не спалахує паливо через некоректну роботу або повний вихід з ладу свічок розжарення.

Ще одна причина, коли виникає синій дим дизеля на холодну, полягає у непрацездатності одного циліндра. У разі при наступному нагріванні силового агрегату проблема зникає.

У автомобілів із турбіною є ще одна причина, чому синій дим дизель видає через вихлопну систему. Вся справа у зносі підшипника ковзання осі турбіни. Через це з’являється люфт турбіни і масло з неї проникає в інтеркулер, а звідти в силовий агрегат. Зрештою з вихлопної труби йде густий синій дим.

як прибрати синій дим з вихлопної труби

Виходячи з усього вищесказаного, дана проблема виникає в результаті вироблення або поломки деталей двигуна. Отже, для усунення проблеми необхідно замінити ці комплектуючі. Щоб не виникав синій дим у дизеля на холодну, слід відремонтувати циліндр, що не працює. Якщо масло камери згоряння потрапляє через турбіну, необхідно її відремонтувати. У бензинових двигунах найчастіше ремонт полягає у заміні поршневих кілець.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *